Vizita de studiu în Cehia

  

VIZITĂ DE STUDIU ÎN CEHIA – PRAGA

În perioada 28.11-02.12.2022, 8 cadre didactice de la Liceul Tehnologic Virgil Madgearu Roșiori de Vede și 3 tutori de practică din partea agentului economic partener, SC Contab Expert din Roșiori de Vede au participat la vizita de studiu organizată în cadrul proiectului de cooperare și mobilitate în domeniul Învățîmântului Profesional și  Tehnic, intitulat „Abordări moderne ale stagiilor de practică în învățământul economic” 2021-EY-PCVET-0007 finanțat prin Programul de Educație, Burse, Ucenicie și Antreprenoriatul Tinerilor în România – Mecanismul Financiar al Spațiului Economic European  2014-2021.

Vizita de studiu a fost găzduită de liceul partener „Anglo – nemecka obchodni akademie” – „Academia de afaceri anglo-germană”, din Praga, Cehia.

Pe parcursul celor 5 zile, participanții la vizita de studiu au vizitat atelierele și laboratoarele liceului gazdă și companiile de practică partenere; au asistat la lecții și activități practice ale elevilor; au analizat documente specifice practicii în companiile vizitate; au discutat cu profesorii și tutorii de practică; s-a observat și s-a analizat modul în care își desfășoară elevii stagiile de practică; s-au notat exemple de bună practică pentru creșterea calității stagiilor de practică ale elevilor.

În prima zi a vizitei de studiu au avut loc activitățile:

Vizitarea școlii gazde și a laboratoarele tehnologice;

Discuții cu profesorii de specialitate de la catedra de Economic/ Contabilitate/Marketing;

Prezentarea sistemului de învățământ tehnologic și profesional din Cehia;

Prezentarea ofertei de studii de formare  a liceului comparativ cu nevoile pieței forței de muncă locale, a modului de organizare a stagiilor de practică la angajatori, organizarea și desfășurarea examenului în vederea obținerii certificatului de calificare în domeniul economic, precum și documentele și materiale folosite;

Prezentarea stagiilor de practică: durata și perioada de desfășurare a stagiilor de practică, modalități de evaluare a rezultatelor învățării dobândite de elev la sfârșitul stagiului de practică, contractele încheiate între școală și agentul economic; observarea documentelor încheiate: Contractul cu operatorul economic, Raportul de practică, Acorduri de formare.

În următoarele zile:

Au fost vizitate companiile de practică: Suptera, Yonix logistics, Kuehne-Nagel

Au avut loc discuții cu tutorele de practică despre modul cum se desfășoară stagiile de practică ale elevilor în companie, metode de predare și alte exemple de bună practică privind învățarea elevilor la locul de muncă;

Asistență la activitatea de practică a elevilor cu tema „Spiritul antreprenorial în acțiune”; Simularea înființării unei companii

Observarea metodelor și tehnicilor de lucru care facilitează achiziţia de cunoştinţe cu privire la aspecte importante ale procesului de tranziție de la economia personală la modul de funcționare al unei firme în economia de piață.

Asistențe la lecția de Marketing – Planul de afaceri, lecția de Logistica – Instituții în comerțul mondial, clasa a XI- a, lecția de Contabilitate – Monografii contabile, clasa a XI-a

Observarea metodelor și tehnicilor de lucru care facilitează achiziţia de cunoştinţe cu privire la aspecte importante ale procesului de pornire a unei afaceri.

Asistență la activitate de laborator tehnologic – Bilanțul contabil – disciplina Contabilitate, clasa a XII-a

Observarea metodelor și tehnicilor de lucru care facilitează achiziţia de cunoştinţe și competențe în domeniile: planificare de afaceri, analiza pieței și management financiar.

Activitate practică privind analiza structurii softuri-lor specializate în operațiunile de afaceri: ERPsim și SAP pentru întreprinderi;

Prin participarea la vizita de studiu s-au îmbunătățit competențele și baza de cunoștințe a profesorilor și a personalului agentului economic privind organizarea stagiilor de practică; s-a creat conexiunea dintre mediul economic și mediul educațional din perspectiva pregătirii de resurse umane calificate, prin formare profesională iniţială, corespunzătoare cerinţelor pieţei muncii; s-a întărit parteneriatul cu mediul economic ce va permite diversificarea și consolidarea formelor de învățare la locul de muncă în acord cu evoluția schimbărilor tehnologice și cu nevoile pieței muncii.

Cadrele didactice s-au întors în școală motivate să pună în practică ceea ce au văzut la partenerii cehi și să elaboreze materiale și curricule care să conducă la îmbunătățirea calității stagiilor de pregătire practică ale elevilor la operatorul economic

Material realizat cu sprijinul financiar al Mecanismului Financiar al SEE 2014 – 2021. Conținutul acestuia (text, fotografii, video) nu reflectă opinia oficială a Operatorului de Program, a Punctului Național de Contact sau a Oficiului Mecanismului Financiar. Informațiile și opiniile exprimate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului/autorilor.