Proiectul Erasmus + KA210-VET – Parteneriat la scară mică în educația și formarea profesională

Proiectul Erasmus+       „BRIDGES. European Recovery Strategies for Education after Covid 19” 

Perioada de implementare: 2021-2023

Număr de referință: 2021-1-PL01-KA210-VET-000034540

DESCRIEREA PROIECTULUI:

Proiectul nostru își propune să studieze, să analizeze și să implementeze metodologii de predare inovatoare care pot preveni dezavantajele învățământului la distanță ce a avut loc în perioadele de izolare în școlile europene. Drept urmare, mulți elevi au fost pe punctul de a abandona școala, și-au pierdut motivația și au experimentat pierderi de învățare. Prin urmare, școlile și organizațiile educaționale trebuie să dezvolte unele strategii de recuperare pentru a depăși aceste probleme.

PARTENERI:

  1. Fundacja Partnerstwo na Rzecz Rozwoju Polonia, COORDONATOR
  2. Liceul Tehnologic „Virgil Madgearu” Roșiori de Vede, Romania
  3. ASSOCIAZIONE FORMAZIONE PROFESSIONALE DEL PATRONATO SAN VINCENZO, Italia
  4. Keilir – Miðstöð vísinda, fræða og atvinnulífs, Islanda

OBIECTIVELE PROIECTULUI NOSTRU:

  1. de a oferi profesorilor, directorilor de școli și autorităților educaționale suficiente instrumente, metode și strategii digitale inovatoare pentru a face față problemelor cauzate de efectele COVID -19 asupra educației
  2. pentru a face elevii mai activi în procesele de dobândire a cunoștințelor și de participare la viața socială și la piața muncii
  3. pentru a facilita elevilor din mediile dezavantajate participarea la formarea VET și la educația școlară

ACTIVITĂȚI:

Întâlniri internaționale, numite „building bridges”:

 – pentru profesori: ateliere de „design thinking”, metoda „flipped classroom” și instruire privind utilizarea instrumentelor digitale în educație;

– pentru elevii: ateliere despre obiectivele dezvoltării durabile, desfășurate folosind metodele și instrumentele digitale menționate mai sus;

 – pentru toți participanții: conferințe de colectare a datelor despre strategii de recuperare care vizează incluziunea studenților dezavantajați și stimularea antreprenoriatului acestora

– crearea strategiilor de recuperare  pentru educație

REZULTATELE PROIECTULUI:

– Profesorii, directorii de școli și autoritățile locale vor fi instruiți să aplice strategii pedagogice și metodologice inovatoare și instrumente digitale pentru a face procesele educaționale adecvate, nevoilor elevilor în timpul și după pandemie

– Motivația individuală a profesorilor și a elevilor de a preda și de a învăța va fi îmbunătățită

– Elevii vor începe să obțină note mai bune

– Abilitățile antreprenoriale ale elevilor și profesorilor vor crește

– Excluderea de la educație a celor care abandonează școala și a migranților va fi prevenită

CRITERIILE DE SELECȚIE  ÎN CADRUL PROIECTULUI:

  1. Experiență în participarea la proiecte europene (0-3 puncte)
  2. Implicarea personală în unele activități legate de proiecte europene până acum (0-3 puncte)
  3. Abilități de comunicare în limba engleză (0-3 puncte)
  4. Dacă un candidat este cu dezabilități, acesta obține 1 punct în plus
  5. Dacă un candidat (în cazul elevilor) provine dintr-un mediu defavorizat, acesta obține 1 punct în plus