Proiectul ”ECONOTOUR – Stagii de Practică în Economie și Turism”, Cod SMIS: 312363
Proiectul ”ECONOTOUR – Stagii de Practică în Economie și Turism”, Cod SMIS: 312363, finanțat din FSE+ în cadrul apelului Adaptarea serviciilor educaționale adresate elevilor și personalului didactic din ÎPT – Stagii de practică pentru elevi, Regiuni mai puțin dezvoltate, lansat în cadrul Programului Educație și Ocupare (PEO) 2021-2027, Prioritatea: 08 – „Creșterea accesibilității, atractivității și calității învățământului profesional și tehnic; Obiectivul specific: 4.5 „Îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie (FSE+)“
Proiectul este implementat de Asociatia de Prietenie Romano Franceaza”ROMFRA”, Beneficiar, în parteneriat cu Liceul Tehnologic Virgil Madgearu Rosiori de Vede, conform cererii de finanțare, Acordului de parteneriat și a contractului de finanțare nr. G2024-75386 din 30.10.2024, cu un buget de 2.463.929 lei.
Obiectivul general al proiectului îl reprezinta furnizarea unei oferte educaționale adaptata prin parteneriat social, centrată pe formarea și dezvoltarea de competențe profesionale și transversale cerute pe piața muncii, praticipând la îmbunătățirea calității vietii ale individului, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație. Scopul principal al parteneriatului este adaptarea serviciilor educaționale adresate elevilor din ÎPT prin organizarea de stagii de practică pentru elevi, precum și creștere a ponderii elevilor cuprinși în învățământul profesional și tehnic prin furnizarea de facilități si masuri de sprijin efectiv.
Obiective specifice ale proiectului
OS 1: Obiectivul specific numarul 1 are drept scop derularea de către solicitant, a activitatilor de informare si publicitatea proiectului pe toata durata de implementare a proiectului, respectiv 24 luni.
OS 2: Crearea unei retele colaborative intre mediul preuniversitar si angajatori prin consolidarea a 6 parteneriate cu angajatori si dezvoltarea altor 6 parteneriate, cu scopul crearii unui sistem de informare coordonata intre sectorul privat/angajatori si mediul preuniversitar pentru identificarea si implementarea masurilor de facilitare a tranzitiei pe piata muncii a elevilor din domeniile economic si comert, turism si alimentatie, precum si asigurarea sustenabilitatii masurilor derulate pentru minimum 12 luni de la finalizarea proiectului.
OS 3: Derularea unui set integrat de activitati intensive de invatarea la locul de munca, menite sa faciliteze dezvoltarea competentelor profesionale si aptitudinilor specifice ale elevilor pe o perioada de 20 luni pentru 253 elevi din domeniile economic si comert, turism si alimentatie. Obiectivul are drept scop implementarea a trei componente majore, activitați de îmbunatațire a infrastructurii mediilor de practică, informarea, selecția, recrutarea și comunicarea cu elevii participanți la stagiile de practica și instituirea unui sistem functional de stagii de practica la angajatori, a caror rezultate sa participe la atingerea obiectivului general al proiectului, respectiv a obiectivului specific de program ESO4.5. Cele trei componente majore vor fi precedate de realizarea Metodologiei de practică a elevilor și a Metodologiei de desfășurare a concursurilor cu premii, in cadrul carora se vor trasa liniile directoare desfasurarii activitatii de pregatire practica, precum și modul in care se vor stimula elevii cu performante deosebite in activitatea de practica.
Proiectul este menit sa contribuie la indeplinirea obiectivelor si a activitatilor sprijinite in cadrul ESO4.5 prin cresterea ratei de participare a elevilor la programe de practica, in scopul dezvoltarii si optimizarii aptitudinilor si competentelor acestora, in concordanta cu cererea de pe piata muncii,precum si prin oferirea de suport in alegerea unei cariere si dezvoltarea personala si profesionala a acestora. LICEUL TEHNOLOGIC „VIRGIL MADGEARU” furnizează o oferta educationala optimizata in cadrul activitatilor, centrata pe facilitarea insertiei pe piata muncii a absolventilor ciclului preuniversitar, inclusiv a categoriilor dezavantajate de persoane, promovand egalitatea de sanse in procesul de dezvoltare al tinerilor participanti la activitati. Pornind de la contextul economic, legislativ, ritmul scazut al imbunatatirii competentelor tinerilor raportat la ritmul accelerat de evolutie al tehnologiei, precum si tendinta de crestere a ratei de somajului, parteneriatul isi propune implicarea unui numar de 253 elevi din domeniile economic si comert, turism si alimentatie, in activitatile propuse in cadrul proiectului.