Prima activitate de învățare din cadrul proiectului Erasmus +

Proiectul Erasmus+       „BRIDGES. European Recovery Strategies for Education after Covid 19” 

Număr de referință: 2021-1-PL01-KA210-VET-000034540

Prima reuniune de proiect în Bialystok, Polonia, 27-31 ianuarie 2022

Au participat cadrele didactice: Ilie Florentina, Neciu Ileana, Petrescu Nicoleta și elevele: Arghiroi Georgiana, Chițu Adelina, Voican Cristina.

 

În perioada 27.01.2022-31.01.2022 , Liceul Tehnologic Virgil Madgearu, Roșiorii de Vede  a beneficiat, în calitate de partener în cadrul proiectului ERASMUS+ intitulat: „BRIDGES. European Recovery Strategies for Education after Covid 19” Număr de referință: 2021-1-PL01-KA210-VET-000034540, Acțiunea cheie: KA210-VET – Parteneriat la scară mică în educația și formarea profesională, de prima întâlnire internațională pentru elevi și cadre didactice. Întâlnirea a avut loc la liceul Infotech Schools of Fundacja Partnerstwo na Rzecz Rozwoju în orașul Bialystok, Polonia. Trei cadre didactice și trei eleve ale liceului nostru au avut oportunitatea de a trăi o experiență deosebită.

Activitățile propuse de partenerii polonezi: atelierele de  „design thinking”, metoda „flipped classroom” și instruire privind utilizarea instrumentelor digitale în educație, au reprezentat o ocazie excelentă de instruire în Digital School. Elevele liceului nostru au participat, de asemenea, la activități interesante, instructiv-educative alături de colegii lor de la liceul polonez, respectiv ateliere despre obiectivele dezvoltării durabile, desfășurate folosind metodele și instrumentele digitale menționate mai sus.

 

Gazdele  ne-au invitat să participăm  alături de partenerii din Islanda și din Italia la workshopul “Design Thinkink în educație”. Design Thinking – Gândirea Design e un proces creativ de rezolvare a problemelor, centrat pe nevoile utilizatorilor, care a luat naștere la începutul anilor ’60. Numele vine de la principiul central al metodologiei: de a aborda procesul de inovare ca un „designer”.  În prezent Design Thinking este predat în universități de top din întreaga lume, inclusiv Stanford, Harvard și MIT. Design Thinking are cinci etape diferite: empatia, definirea, ideația, prototiparea și testarea, care pornesc în această ordine, dar oferă participanților libertatea de a se reîntoarce oricând în proces la una din ele.

Experiența noastră în cadrul acestui proiect a fost completată de excursia la Suprasl- un oraș multicultural și istoric, o oaza de cultură catolică și ortodoxă. Am vizitat muzeul modern de icoane, palatul Bucholz’s (un monument reprezentativ pentru orașul Suprasl). O experiență cu totul specială ne-a fost oferită de partenerii polonezi prin vizitarea Muzeului Memorial al Holocaustului din Bialystok.