A doua activitate de învățare din cadrul proiectului Erasmus +

Proiectul Erasmus+       „BRIDGES. European Recovery Strategies for Education after Covid 19” 

Număr de referință: 2021-1-PL01-KA210-VET-000034540

A doua activitate transnațională de proiect a avut loc în Reykjanesbaer , Islanda, 14–18 marte 2022

Au participat cadrele didactice: Vișinică Daniela, Lespezanu Margareta, Florea Gabriela

 

Activitățile din cadrul proiectului ERASMUS+ intitulat: „BRIDGES. European Recovery Strategies for Education after Covid 19” Număr de referință: 2021-1-PL01-KA210-VET-000034540, Acțiunea cheie: KA210-VET – Parteneriat la scară mică în educația și formarea profesională, au continuat cu o nouă reuniune transnațională a partenerilor de proiect, găzduită de GeoSchool – GeoCamp, Islanda în perioada 14-18 martie 2022.
Întâlnirea a avut loc la Keilir Academy, Reykjanesbær – un centru educațional fondat în 2007. Sub umbrela Academiei Keilir funcționează patru școli: Centrul Universitar, Academia de Aviație din Islanda, Academia de Sănătate și Școala Gimnazială Ásbrú.
Între șase și șapte sute de studenți sunt înscriși în aceste școli anual, atât la nivel gimnazial, cât și universitar. Centrul își propune să umple golurile din sistemul educațional islandez în strânsă cooperare cu industriile locale.
Din 2019, Menntaskólinn á Ásbrú (Școala Gimnazială Ásbrú) a oferit un program de studiu ambițios în dezvoltarea jocurilor. Programul se bazează pe proiecte practice și conexiuni puternice cu comunitatea de afaceri.

Participanții la această reuniune internațională au învățat despre metoda de predare – „flipped learning” – „învățarea inversată” și despre sistemul de educație islandez.
Flipped learning – învățarea inversată este o metodologie care îi ajută pe profesori să prioritizeze învățarea activă în timpul orei, atribuind elevilor materiale de curs și prezentări pentru a fi vizionate acasă sau în afara orei.
Lecțiile inversate înlocuiesc prelegerile profesorului cu materiale de instruire – adesea un videoclip – pe care elevii îl urmăresc și cu care interacționează acasă. Ei aplică ceea ce au învățat acasă a doua zi, printr-o varietate de activități sau sarcini care ar fi putut fi cândva teme pentru acasă, profesorul lucrând ca antrenor sau ghid.

Conform teoriei constructiviste, învățarea activă le permite elevilor să-și creeze propriile cunoștințe bazându-se pe cadre cognitive preexistente, rezultând un nivel mai profund de învățare decât se întâmplă în medii de învățare mai pasive. Un alt avantaj teoretic al învățării inversate este că le permite elevilor să încorporeze informații de bază în memoria lor pe termen lung, înainte de oră. Acest lucru ușurează încărcătura cognitivă în timpul orei, astfel încât elevii să poată forma noi conexiuni și mai profunde și să dezvolte idei mai complexe.
Elevii sunt mulțumiți de abordare, în special de utilitatea modulelor online, datorită accesului ușor la resurse pentru învățarea în ritm propriu.